26 Aralık 2011 Pazartesi

SABAH PROGRAMLARIMIZ

Sabah televizyonu açtığımızda bizim Türk kanallarımızda karşınıza ilk çıkacak programlar bellidir. Kadın programları, nedense hemen hemen her kanalda var demek ki bizim toplumumuzda çok tutulan programlarmış. Benim için büyük bir işkence de olsa Atv’ deki sabah programı olan Müge Anlı ile Tatlı Sert’i izledim. Sonuna kadar izlemek gerçekten bir eziyetti ve böyle bir saçmalığı nasıl her gün izleyebiliyorlar anlayamadım. Böyle programlar bizim toplumumuzu eğitebilecek programlar hiç değil. Aksine ev kadınları bütün gün bu saçma sapan şeylere kafa yorular ve televizyona kitlenip kalıyor.Çünkü millet çıkıp kendi derdini anlatıyor sadece ve Müge Anlı da bu olaylara çözüm yolları bulmaya çalışıyor. Ne kadar da saçma, sözde programın içeriğinde sağlık, eğitim gibi hayata dair her konunun tartışılğıdından bahsediliyor. Ama ben izlediğimde sadece bir kadının kocası tarafından işkence gördüğü ve kocasının bir türlü çocuklarını göstermediği konuşuldu. Programın sonunda ise tam bir sonuca varılamadı. Kadının kocasıyla telefon görüşmesi yaptılar, canlı yayında birbirlerine bağırıp çağırdılar. Şimdi bunun herkese örnek olması mı gerekiyor? Bu şekilde mi halkımızı eğitebileceğiz? Hiç izlediğim bir program olmamasına rağmen her gün kanalları değiştirirken rastladığım bir program. Nedense  genellikle kadınlar çıkıp yardım istiyor. Bir gün bile kanalları değiştirirken orda oturan bir erkek görmedim. Çünkü bizim toplumumuzda kadınlar ciddi anlamda baskı görüyor, eziliyor. Kolaysa evde  eşlerinin karşısına çıkıp söylesinler dertlerini, söyleyemezler tabi çünkü dayak yerler. Sanki programdan sonra da çok farklı şeyler oluyormuş gibi. Tabi bu anlamda sadece kadınların eğitimsizliğinden bahsedemeyiz. Eğer ki erkeklerde eğitimli olsaydı zaten ilişkilerinde böyle bir duruma gelmezlerdi. Bunun yanında gerçekten sağlık, eğitim üzerine olan programlarda var. Bunlar toplumumuzu bazı konularda bilinçlendirmeyi sağlayabilir. Örneğin pire, kene, domuz gribi, kuş gribi vakalarında insanlar az da olsa televizyonda gördükleriyle bilinçlendiler. Böyle programlar sürekli yayında olduğuna göre büyük bir izleyici kitlesi olduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca bu tür programları genellikle eğitim seviyesi düşük olan ev kadınları izlemektedir. Bu da bizim toplumumuzda ne kadar eğitimsiz kadının oldunu gösterir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder